Thanksgiving weekend

Thanksgiving är här och detta firas över hela landet. Folk åker iväg och där med skolkar från sina klasser så idag på rock historian var han riktigt glad för de som dök upp. Han tog till och med enrollment som han aldrig gör annars. Plus poäng till mig! De senaste lektionerna kommer han fram och pratar lite, han älskar sverige verkar det som eller svenska tjejer, he he. Efter klass stannar jag ofta kvar för att jag fattar nada, vad är MLC liksom? Ska skriva min första uppsats på engelska tills på måndag. Jag trodde att det var som man gjorde i sverige på engelska lektionerna men icke. Men han är så snäll och hjälper mig och stannar gärna kvar och hjälper mig, inte som alla andra cp lärare som inte bryr sig om man är utlandsstudent eller inte.

Annars så har min roomie lämnat mig här hemma för att ruttna och åkt till San Francisco. Men jag ska nog kunna reda ut det med. Har en jäkla massa till nästa vecka som också är sista skolveckan. Sen har vi inga lektioner mer utan bara en massa finals. Men ikväll ska jag unna mig att gå ut och imorgon ska vi laga thanksgiving-middag. Tvek om vi orkar göra kalkon, massa krabb. Efter det blir det lugna gatan.

Vi rättaresagt Lis har thanksgiving-städat i köket. Så min uppgift blir att thanksgiving-städa toaletten.
Sen har min händiga roomie även satt ihop vårat 20dollars bord, det var på tiden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0